Nässelutslag

jaha det va ju kul att va i skogen.... eller inte!
När vi varit hemma en stung å F satt och åt så såg jag ett utslag på magen och ena axeln.
Efter ca 30 minuter va hela, magen, benen och armarna fulla av nässelutslag.
Ringe pappa i panik! Vågar aldrig ringa mamma för hon är lika hysterisk som jag så då
skulle jag svimma! Pappa lugnade mig och jag fick äntligen tag på sjukvårdsupplysningen.
Fick tid på oxbacken 19.15 men efter 1h (18.00) var utslagen bort!
Ringde igen och dom avbokade tiden och sa att nässelutsalg kan göra så.
Ytterligare 1h senare klockan 19 va dom tillbacka! Runt armarna och på sidorna och i nacken!
Tur att dom inte kliade ialla fall!
Ringde igen och fick tid 20.15 och efterssom klockan va efter 16 så fick vi en jourtid på oxbacken så det blev en 45min lång kvälls promenad till och ja lika långt hem igen.
Det är vid sånna här tillfällen det är riktigt jobbigt att va ensam och utan körkort!
Mamma och pappa bor ju 10-18mil bort och Fs pappa bor i norge.....
Grannen förljde med oss dit ialla fall :-)
F fick lite medecin så utslagen skulle försvinna.
Nu sover hon och jag ska också gå och lägga mig.

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0